Sverigedemokraterna Örebro län söker tre distriktsresurser på deltid 50%. | Sverigedemokraterna i Örebro län

Sverigedemokraterna Örebro län söker tre distriktsresurser på deltid 50%.

Vi söker dig som är social med god samarbetsförmåga. Du ska vara utåtriktad, samarbetsvillig och ha lätt att knyta nya kontakter. Du kommer att vara en del av ett lag som samarbetar inför valet och med övriga arbetsuppgifter, men även arbeta självständigt. Arbetstiden är flexibel och en stor del av arbetet är förlagt till kvällar och helger.

Arbetet kommer att fokusera mycket på de kommande valen. Erfarenhet från tidigare valrörelse är därför meriterande men inte ett krav.

I arbetet ingår telefon- och personlig kontakt med befintliga medlemmar samt värvning av kandidater till de allmänna valen 2018. Även myndighetskontakter och bokning av tillstånd ingår som en del av arbetet.

Våra kandidater ska presenteras i bild och text men även video i sociala medier. Därför är det en fördel om du har kännedom om videoproduktion, fotografering och sociala medier. Goda kunskaper i svenska språket och är ett krav och goda datorkunskaper önskvärt.

Då arbetet till stor del är politiskt är goda kunskaper om Sverigedemokraterna och partiets politik önskvärt.

Ansvarsområdena kommer att fördelas på tre delar av länet. Ditt ansvarsområde kommer att vara norra, södra eller östra/centrala länet, men du kan även behöva arbeta i de andra områdena och utanför länet. Därför är körkort och tillgång till bil är ett krav.

Du ska också vara behjälplig i de kommunföreningar som behöver stöd och i distriktsföreningens övriga arbete.

Anställning sker i projektform under tre månader med start första september 2017.

Arbetsuppgifter

• Kandidatvärvning
  • Bedriva valrörelse
  • Tillståndssökning och andra myndighetskontakter
  • Marknadsföring
  • Videoproduktion
  • Fotografering
  • Video- och textreportage
  • Uppdatering av Facebook- och hemsidor samt publicering på Youtube
  • Övriga uppgifter inom distriktsföreningens verksamhet

Önskvärda kunskaper

• Erfarenhet från tidigare valrörelse
  • Social kompetens
  • Fotografering
  • Videoproduktion inklusive redigering
  • Goda kunskaper i svenska språket är ett krav
  • Goda datorkunskaper
  • Sociala medier
  • Kännedom om Sverigedemokraternas organisation och politik
  • Tillgång till bil och körkort är ett krav

Anställningen är på deltid 50% under tre månader med start 2017-09-01. Fast lön och reseersättning utgår.

Sista ansökningsdag: 2017-08-20

Ansök via e-post till orebrolan@sd.se.