En trevlig kväll med härliga medlemmar! | Sverigedemokraterna i Örebro län

En trevlig kväll med härliga medlemmar!

Det kom många trevliga sverigedemokrater då distriktet anordnade samkväm för sina medlemmar fredagen den 28 februari. Vi träffades i Bergööhuset i Hallsberg, nere i det så kallade Valvet som är en jättemysig lokal med trivsam inredning.

bild4

Först berättade Julia Kronlid anekdoter från sitt och kollegornas arbete i riksdagen och det var väldigt kul och intressant att höra dessa ibland dråpliga historier om vad hon hade varit med om i sitt arbete i utrikesutskottet. Vi passade samtidigt på att gratulera henne till tredjeplatsen på valberedningens förslag till riksdagslistan!

bild5

Efter Julias framträdande var det dags för musik-quiz med Danny Stafström. Quizen innehöll flera frågor om och med Sverigedemokraterna och det var riktigt kul även om vissa frågor var riktigt svåra. Fika intogs under tiden och vi avslutade med en stencil där man skulle klura ut olika sorters fågelnamn, exempel: Kommunistisk låsanordning… = Rödhake, Har man efter vätternrundan… = Rödstjärt, Fågel i kaffet… = Gök osv. Lite klurigt var det men vi fick en överlägsen vinnare i Per Hofstedt som hade ett enda fel. Han fick det superfina förstapriset som var ett signerat exemplar av Jimmie Åkessons bok, Satis Polito.

bild6

Vi hade en mycket trevlig kväll med många roliga inslag och extra roligt var det att se så många nya ansikten!

Elin Jensen
Ansvarig för de sociala aktiviteterna i distriktsstyrelsen Örebro Län.